söndag 7 april 2013

Lite Poesi: Ge och ta.



Har så mycket jag vill skriva, vet inte vart jag ska börja//
Spolar tillbaka någon rad, och tar det om från början.//
Kan börja såhär:jag njuter inte av livet//
Lider inte heller, men tar inte vanliga saker för givet//
Att äta varje dag, kan vara svårt för en annan//
Svårt att koka soppa på en spik, eller att steka med bara smör i pannan//
Nu har jag börjat få en annan syn på livet//
Börjat förstå att man kan leva utan, det man innan tog för givet//

Har förstått vilken Makt materialismen har över människan//
Förblindar, dess sinne, så mycket, så att den nästan//
Glömmer bort vad heder och solidaritet innebär//
Vissa sitter på miljarder, medans andra lever i hunger och misär//
Men jag skyller inte på någon, människan vet inte bättre//
Människan har svårt för sympati och samvete//

Materialismen, har förblindat mitt sinne med, jag vill också ha//
Men har också förstått innebörden, av att ge och ta//

Glöm inte bort, att vad du än har, eller inte har, så är kärlek det dyrbaaste du kan få, eller hitta//
Vare sig det gäller för dina vänner,familj, pojke, eller flicka.

Du kan ha Bilar, dyrt guld och blingbling.
Men utan kärleken, är det inte värt någonting//

Dagens låt:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar